ماهى مميزات عربية نيسان صنى وعيوبها

يقدم الموقع قسم خاص لاستفسارات بخصوص السيارات ومميزات و عيوب السيارات وسيتم الرد عليهم من قبل ادارة الموقع او زوار اخرين وايضا يقدم النصائح بخصوص استفسارات اسعار السيارات

Re: ماهى مميزات عربية نيسان صنى وعيوبها

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين إبريل 18, 2016 3:47 am

هل العيوب المذكورة موجودة أيضاً في موديل 2016 ؟ افيدوني بارك الله فيكم

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء مايو 04, 2016 12:48 am

يا خونا كله دة كوم والسخونة بتاعت العربية كوم تانى انا بحس انى راكب فرن مش عربية يستحيل يكون فى عربية بالشكل دة اية الحل ارجو اﻻفادة

مشاركة بواسطة زائر » السبت يونيو 18, 2016 3:33 am

اكيد العربيه زي الزفت طالما التوكيل لا يرد علي المواقع الي كلت سمعته وده دليل علي ان التوكيل زباله وانه فعلا مش عنده ردود اخري

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء يونيو 21, 2016 4:50 pm

انا كنت هجيب ٢٠١٧ بس خلاص نفسى اتسديت طب حد مجرب رينو لوجان ٢٠١٦. ارجوكم الرد بس يكون عن تجربه بعد ازنكم

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء يونيو 22, 2016 7:15 pm

لوجان 2016 كانت معايا لسة بايعها من 10 أيام العربية ممتازة واسعة وتاخد المطب وانت راكب معاك 4 مستريح من غير ما تيجي شمال ولا يمين الشنطة واسعة جدا رائعة فى المناورة والفرامل ولكن يعيبها الكاوتش سيء جدا والسحب بتاعها ضعيف وبيضعف أكتر مع التكييف والخامات من الداخل رديئة والصاج ضعيف جدا

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء يونيو 28, 2016 12:46 pm

انا عندي نيسان صني في السعوديه السياره كويسه بستخدمها من سنه ونص وماشفت شي من المشاكل اللي عندكم تكيف ممتاز وسياره رخيصه بنسبه للمنافسيين طبعا اتكلم عن مديل 2015 الشكل الجديد

مشاركة بواسطة زائر » الأحد يوليو 03, 2016 10:32 pm

لو سمحتو هل قطع غيار نيسان صنى 93 متوفره ولاء والعربيه نفسها كويسه ولا لاء

مشاركة بواسطة زائر » الأحد يوليو 24, 2016 6:16 pm

السلام عليكم لو سمحت كنت عايز اعرف ايه العربيات المتاحه دلوقتى وتكون حاجه نضيفه في حدود ال 100 الف بس عايز حاجه تبقى فوق موديل ارجو المساعده2010

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين يوليو 25, 2016 5:38 pm

مع شكوى كل العملاء لم يؤخذ اى موقف ضد الشركة مثل اى دولة محترمه !!

مشاركة بواسطة زائر » الأحد يوليو 31, 2016 1:06 pm

معايا 2013 الشكل القديم زى الفل

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين أغسطس 01, 2016 3:02 pm

معى نيسان 2010 مش بطاله ولكن عيوبها العفشه لو صادفك مطب عادى كأنك دخلت فى غطاء بلاعه مفتوح و العفشه بوجه عام ناشفه و غير مريحة

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء أغسطس 10, 2016 5:47 am

انا معايا صنى 2015 الشكل الجديد تكيف ممتاز عربية واسعة صالون ممتاز متعة فى القيادة العيبين اللى فيها صاج ضعيف والعفشة ناشفة وبسسس بالمقارنة بمثيلتها فى السوق المصرى جيلى لوجان افيو اوبترا فيرنا لانوس هى الافضل بالتاكيد طبعا مشاكل الفرامل والطنابير عولجت من موديلات 2014 الى 2017

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء أغسطس 17, 2016 2:20 am

انا امتلك نيسان صني 2010 لون اسود النسخة الكورية وارد الاردن سيارة في غاية الروعة قطع غيارها رخيصة جدا جدا وماتورها سعة 1600cc قوية وثابتة على الطريق لغاية سرعة 160 كم/ساعة الكوابح قوية جدا معدنها صحيح خفيف لكن جيد جدا وارد الخليج منها طبعا افضل لكن حتى المكيف ممتاز عندي مشكلته فقط الصوت تمشي بالتنكة داخلي وخارجي 245 كم بالضبط وسعرها لما اشتريتها كان 9000 دينار اردني وعندنا في الأردن شغالة سيارات تكسي اجرة يعني لو السيارة غير جيدة ماكان الناس اختاروها للعمل العمومي انا مستغرب تعليقات الاخوة المصريين عليها علما انا عندي نيسان 99 خليجية وعندي ميتسوبيشي 2013 لكنها تعتبر السيارة المفضلة بالنسبة الي

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين أغسطس 22, 2016 10:24 am

انا عندى نيسان 2014 الشكل القديم بقالها 3 سنوات مفيهاش مشاكل خالص

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء أغسطس 31, 2016 11:20 pm

سياره في المجمل وحشه صاج رقيق جدا خاصه الكبوت قطع غيار غاليه جدا اا.. على سبيل المثال فلتر تكيف ب 200جنيه والعربيه نازله من غيره اصلا.. عوامه البنزين باظت واشترتها من التوكيل ب760جنيه.. الشكل الجديد عربيه سيئه جداااا

مشاركة بواسطة زائر » الأحد سبتمبر 04, 2016 7:11 pm

مين الاستاذ المحترم اللي مايعرف شي عن السيارات وبيقول ان نيسان دي هندي عذرا في التعبير ده حمار لانها شركه يابانيه

مشاركة بواسطة زائر » الجمعة سبتمبر 16, 2016 1:31 pm

شركة نيسان يابانية ، ولكن يتم تصنيع قطع الغيار فى الهند ويتم تجميعها فى مصر ، وتعتبر السيارة نيسان صنى المصرى الأسوأ على الاطلاق ، فكل ما يقال عنها صحيح وخصوصا الشكل الجديد موديل 2013 وأول 2014 . الحمد لله بعد تجميع المعلومات عن تلك السيارة ، وقطع غيارها ، وتوكيلها السئ فقد صرفت النظر عن شرائها.

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء سبتمبر 27, 2016 8:46 pm

أفضل موديل نيسان على الإطلاق نيسان صني موديل( 1996...... 2000 ) بعد هيك كل النسيان. مش اعتمادية

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء أكتوبر 05, 2016 8:17 pm

اشكركم على هذة النصائح لانى كنت نازل اشترى 2014 ايه رايكم طيب فى هونداى النترا او اكسنت اربى

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء أكتوبر 11, 2016 2:56 pm

كل ده هري مالوش لزمه العربيه عيبها صاج وده لأننا شعب مكروباصاتي بتاع ترزيع انما ده مقصود عشان توفرلك بنزين ، العربيه ممتازه في فئتها وزي ما ناس قالت مفيش منافس بسعرها في السوق ، الناس اللي بتقول قطع غيارها غاليه .. انتو كنتو راكبين عجل ولا دي اول مره تركبو عربيات جديده :) ده ارخص صيانات بالمقارنه مع 5 سيارات فوقها في السعر وارخص منها كمان ، تكلفة العربيه على قد تمنها ولا يحمل الله نفساً الا وسعها ، وكل جيب ادرى بما فيه ، فرامل مفيش اختها في السوق من غير مبالغه كله بيجي وراك وتسمع صوت الكاوتش بيكحت في الاسفلت مترين ، 25 الف كيلو ولسه ما غيرتش تيل ، ماشاء الله ثبات في الملفات وتحكم ممتاز ، السيد اللي بيقول فوق ال 120 مفيش ثبات ، حضرتك فاهم الفئه دي غلط ممكن تجيب GTR لو حابب تجري وتعمل بطل ، سيب الصني للغلابه :) العربيه بقت اكتر عربيه موجوده في شوارع القاهره ، توكيلات محترمه بالنسبة لانك شاري ارخص عربيه في مصر تتركب طبعاً باعتبار ان الڤيرنا واللانوس والصيني مفروغ منه ، فلوس الصني زي فلوس الbyd انصح بيها ؟ ايوه بكل تأكيد ( لا يؤمن احدكم حتى يحب لأخيه ما يحب لنفسه ) وبنتكلم اخواتنا في الحاله الماديه والاحتياجات المشتركه . بلاش نبقى مغرضين

مشاركة بواسطة زائر » الجمعة أكتوبر 28, 2016 4:37 pm

كزب كزب السيارة رائعة اشكل القديم

مشاركة بواسطة زائر » الجمعة أكتوبر 28, 2016 4:39 pm

الشكل القديم جميل فعلا انا معاك

مشاركة بواسطة زائر » الجمعة أكتوبر 28, 2016 5:42 pm

السيارة في منتة الجمال جدا جدا وشكرا

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء نوفمبر 16, 2016 6:12 am

السيارة جميله جدا وانا معايا 2017 سياره محترمه