ما هى مميزات وعيوب رينو كليو ؟

يقدم الموقع قسم خاص لاستفسارات بخصوص السيارات ومميزات و عيوب السيارات وسيتم الرد عليهم من قبل ادارة الموقع او زوار اخرين وايضا يقدم النصائح بخصوص استفسارات اسعار السيارات

Re: ما هى مميزات وعيوب رينو كليو ؟

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء سبتمبر 28, 2016 3:14 pm

السلام عليكم انا من دمياط ومعايا رينو كليو 2004 سيارة ممتازة جدااا ع الطريق بور تكيف فرامل abs عربيه من الاخر محترمه جدااا موضوع الحراره ده السيارة لما بتعدي المأشر النص المروح بتشتغل بتضبطه تاني مفيش منها اي مشكله وحاجتها موجوده ف بور سعيد وبسعر جيد

مشاركة بواسطة زائر » الجمعة سبتمبر 30, 2016 2:26 pm

عربيه حمالة اسيه وركوبه افضل من الفيرنا واللانوس بكتير قطع غيار متوفره ورخيصه العزل بتاعها فوق الرائع بعد ما تقفل الازاز مابتسمعش صوت من الخارج نهائى عاليه عن الارض مش زى الفيرنا واللانوس بالنسبه للى بيسافر ملهاش حل لأنها ثبات لا يقارن بأى كورى والعربيه عمرها ماسخنت زى ماالناس بتقول . العربيه بشكل عام ممتازه

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين نوفمبر 14, 2016 2:36 pm

طيب هى عربيه روينو ميجان 1 ايه عيوبها ومميزاتها ياريت حد يقلى عليها ضرورى ضرورى

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين نوفمبر 14, 2016 2:36 pm

طيب هى عربيه روينو ميجان 1 ايه عيوبها ومميزاتها ياريت حد يقلى عليها ضرورى ضرورى

مشاركة بواسطة زائر » السبت نوفمبر 26, 2016 8:33 am

طيب الاتوماتيك منها حلو بردوا ولا المانول بس و2005 بكااام تقريبا

مشاركة بواسطة زائر » السبت ديسمبر 10, 2016 8:09 pm

طيب انا قدامى دلوقتى رينو كليو 2003 على 50000 كتير و ﻻ تمام .. و سمعت ان فيها مشكله فى الكنترول بتاعها و ده لو باظ تمنه 5000 جنيه .. فايه .. فيدونى عشان انا فعلا معرفش اى حاجه

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء ديسمبر 13, 2016 9:43 pm

برجاء افادتى بعيوب كليو هاتش باك موديل 2000 اوتو ماتيك عشان بشتريها ايه رأيكم اهل الخبره أرجو سرعه الرد وشكرا

مشاركة بواسطة زائر » السبت يناير 14, 2017 10:59 pm

رينو ١٢٠٠موديل ٢٠٠٢ حلوه وله حده عند و افاده

مشاركة بواسطة زائر » الأحد يناير 15, 2017 11:08 pm

رونو كليو أفضل منها سيارة تشغل بالنزين لأن المحرك لا يحتاج إلى كثير من الإصلاحات الداخلية بل ربما بعض الأحيان المحرك يصبر أكثر من20 سنة إفادة لمن يريد السيارة أما سيارة الديزل لا داعي بشرائها.....محركها لا يدوم بل يموت في سنة أو سنتين...المهم حسب استعمالها.

مشاركة بواسطة زائر » الأحد يناير 15, 2017 11:14 pm

رونو كليو أفضل منها سيارة تشغل بالبنزين لأن المحرك لا يحتاج إلى كثير من الإصلاحات الداخلية بل ربما بعض الأحيان المحرك يصبر أكثر من20 سنة إفادة لمن يريد السيارة أما سيارة الديزل لا داعي بشرائها.....محركها لا يدوم بل يموت في سنة أو سنتين...المهم حسب استعمالها.

مشاركة بواسطة زائر » السبت يناير 21, 2017 1:11 am

انا شوفت آراء الناس وحسيت من كلام اللى ركبوها أنها عربية محترمة . وبجد بايد فكرة أنها فى الاخر فرنساوي مش كورى ولا صينى

مشاركة بواسطة زائر » الخميس فبراير 09, 2017 4:11 am

السلام عليكم انا معايا كليو 2002 كويسه اوي ظهر عيب لمبه الاعطال نورت ولقيت العربيه عزمها قل عاوز اعرف دا ايه وممكن اصلح فين مع العلم اني من الاسكندريه او رقم تليفون اقرب مركز . وشكرا

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين فبراير 27, 2017 6:44 am

طيب احنا معروض علينا رينو كليو هاتشباك موديل 94 هل هي كويسه ولا لا وفيها مشكله بسيطه فالماتور حاجه اسمها صباب هل عادب ولا هيكون في مشكله وياريت تردوا علينا سريعا

مشاركة بواسطة زائر » الخميس مارس 02, 2017 10:20 pm

الرينو عربية محترمة جدا والدليل انتشارها السريع في الآونة الأخيرة قطع غيارها متوفرة بس لازم تسأل علشان متلفش كتير في اسكندرية عند الوشاحى جنب سينما مترو وعند القاضي في السيوف وعند السيد فتح الله في السيوف

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين يونيو 05, 2017 12:40 am

رينو كيلو 2007 فبريكا من بره ورشه حزام من الخارج عداد 170000 ممكن اعرف السعر المناسب .وايه هو عيب السخونه الي فيها

مشاركة بواسطة زائر » الخميس يونيو 15, 2017 12:27 am

افادونى افدكم الله عن رينو كليو 95 عن صيانه وقطع غيار و الاعتمادية ولكم الشكر

مشاركة بواسطة زائر » السبت يوليو 08, 2017 12:23 am

قدمي عربيه كليو 2003 هي عربيه كويسه ولا ايه اشتري وكم سعره تقربا

مشاركة بواسطة زائر » الجمعة يوليو 28, 2017 10:36 am

قدامى رينو 2007 فابريكة بره وجوه ماشية 140000 بس طالبين 80000 مش دا كثير على الرينو ولا ايه يا ريت الرد بسرعة عشان رايه اشفها بكره وشكرا

مشاركة بواسطة زائر » الجمعة يوليو 28, 2017 10:41 am

ممكن تنزل لغاية كام لو 75000 يبقى كويس ولا برده غالية

مشاركة بواسطة زائر » الجمعة أغسطس 11, 2017 6:37 pm

تستاهل رينو 2007 السعر ده لو حالتها كويسة انا معايا 2007بالمناسبة

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء سبتمبر 06, 2017 2:22 pm

في كليو هاتشباك؟

مشاركة بواسطة زائر » الجمعة سبتمبر 15, 2017 9:21 pm

ادامي كيليو٢٠٠٨طالب ٨٥ماشيه حوالي١٠٠٠٠٠كم برجاء الافاده من أصحاب الخبره

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين سبتمبر 18, 2017 10:04 pm

ياجماعة مبدايا مش هفتيلكم على الرينو كل اللى هقولة عن تجربة شخصية من 4 سنوات وحتى الان وعن مو 95 فقط عشان اكون امين اولا العربية شيك موووت شبابى ورياضى وياسلام لو صرفت عليها وروشتها هتبقى ابيزا واللة العربية زى الناس ماقالت امكانياتها اكتر من سعرها مريحة جدا فى السواقة ثابتة ثبات رهيب على الطريق واللة بجيب بيها 140 وبتبقى عايزة تسحب بس الواحد بيقلق عشان هى مش زيرو ووسائل الامان اللى فيها عادية يعنى عربية محترنة وحمالة اسية ..وممكن افيدكن شوية عن اسعار قطع الغيار اللى لسة مغيرها ودة طبعا بعد الغلا الرهيب اللى احنا فية الاولمان اسعار قطع غيارها فى الارض ..بس معلش مقارنة بالعربيات الباقية بردوا مش غالى المهم.بلية عجل امامى فرنساوى 125 جلب مقص 75 سير باور 50 و65 فلتر بتزين 60 طرمبة باور 450 استيراد مارش 300 استيراد 2 مساعد خلفى 300 استيراد 2 مساعد امامى بالسوستة 600 استيراد البطاحات 250 الاتنين فانوس امامى 300 وخلفى 350 بس ممكن تلف شوية الاشارة50 موجودة جديدة مفتاح نور استيراد 250 يارب اكون امين ومانسيتش حاجة وعلى فكرة ياجماعة الردود بتفيد جدا بس ياريت اللى مايعرفش ومجربش ميتكلمش على سمع ويضر الناس يعنى لو مانعرفش مانفتيش .اشكركم وربنا يدبرهلكم واللى عايز يشتريها انا بقولة ماتخافش العربية حكاية بس اصرف عليها وهى تمتعك

مشاركة بواسطة زائر » الخميس سبتمبر 28, 2017 10:40 am

انا محتار اجيب 1200ولا 1400

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين نوفمبر 20, 2017 9:16 pm

اشتريت كليو 2003اوتوماتك في يوم 9-11-2014وكان العداد أقل من 60000وبقيت بعد أن اشتريتها تشتغل ممتاز لمدة ثمان شهور ومن ثم بقيت تعطل غالبا بين فترة واخرى ودفعت أجور تصليح كثيرا جدا بحيث أصبح المبلغ الذي دفعته على تصليحها لحد الان اكثر من المبلغ الذي اشتريتها به وانا اشتريتها بمبلغ 24ألف كرون سويدي وقيمة الدولار هو 8او 9كرون سويدي وتعبت منها جدا جدا فلا انصحكم بشراءها مطلقا لأنها كثيرة العطلات ومتعبه ومرهقه جدا وتخسرو فلوسكم على شي ليس له قيمه اخوكم محمود من شمال السويد هاتف0046761415798.ومبالغ التصلیح طیلة 3 سنوات مضت قد تقرضتها من البنوك السويديه

أضف رد جديد