قطع غيار هوندا اكورد ؟؟

يقدم الموقع قسم خاص لاستفسارات بخصوص السيارات ومميزات و عيوب السيارات وسيتم الرد عليهم من قبل ادارة الموقع او زوار اخرين وايضا يقدم النصائح بخصوص استفسارات اسعار السيارات

قطع غيار هوندا اكورد ؟؟

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء مايو 28, 2013 5:43 pm

هل قطع غيار اكورد 83 متوفرة ولا لاء واسعارها رخيصة ولا غالية ويا ريت لو حد يعرف اسعار حاجة يكتبها بالسعر

Re: قطع غيار هوندا اكورد ؟؟

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء مايو 28, 2013 7:25 pm

اللي اعرفه ان قطع غيار الهوندا بشكل عام شحيحه شويا بس موجودة وغاليه حبه

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء مايو 28, 2013 9:43 pm

بص يا باشا الاكورد القديم قطع غيار موجودة عادى.. قورة اللي في جسر السويس البخاري في عمارات الاوقاف في الكيت كات على عبد الرحيم في الحرفيين (أمل عبد الرحيم) توشكي في الحرفيين او حفني في الاميرية امام بسكو مصر - لو مالقيتش عند التلاتة الاولانيين حاجتها الاستيراد متوفرة في الحرفيين و بالاخص محمد عيد اللي جنب المطراوي بتاع الشكمانات واسعارها مساعدين أمامي أو خلفي جداد ياباني 500 - 550 ج (ودول اغلي حاجة في العفشة) فانوس اكورد خلفي كامل (جديد ) 165 ج فانوس اكورد 85 - 89 أو سيفك 82 امامي تايواني 65 ج تيل فرامل امامي (الياباني 120 - 130 ج و الفيتنامي 70 - 80 ج "كنت بجيبه وهوه زي الفل") أما الخلفي فكنت بملاه طقم اويل سيلات و جوانات للموتور كاملة ( 130 - 150 ج للطقم ) صناعة تايواني و الياباني في حدود (200 - 250 ج) بلي عجل ( 230 - 240 ج للطقم الامامي او الخلفي) ماسورة مياه تيواني جديدة ( 60 - 70 ج ) و بتاعت الهيونداي اكسيل بـ 110 ج طقم بوجيهات بوش أو ان جي كي ياباني ( 50 - 60 ج ) طقم صباب موتور (200 ج) طقم الشنبر ( 150 ج ) طلمبة مياه جديدة ياباني ( 115 ج ) زي بتاعت الـ 127 مراة باب استيراد (كهرباء) 150 ج كبوت استيراد (400 - 500 ج ) تابلوه استيراد بالعدادات و الضفيرة (600 ج ) " بتاع الاونو 1000 ج " العدادات العادية لوحدها كمجموعة ( 300 - 350 ج) مثلا تيل الفرامل يبدأ من 40 جنيه لغاية 90 فلتر الزيت 30 جنيه كوبلن بيبدا من 90 جنيه 2 مساعد 500 جنيه طقم السيور 100 جنيه بعض الاسعار منقولة للامانة

مشاركة بواسطة زائر » الخميس مايو 30, 2013 2:05 pm

شكراً ع الردود شكراً للأخ اللى كتب الاسعار

مشاركة بواسطة زائر » الأحد يونيو 02, 2013 2:47 pm

فتيس اوتمامتيك اكورد 80 بكام وشكرا

مشاركة بواسطة زائر » الأحد يونيو 02, 2013 2:50 pm

قطع غيار وصيانة الاكورد 82 متوافر خاصة هى اوتماتيك والصيانة بتاعت الفتيس فين وسعرها شكرا

مشاركة بواسطة زائر » الأحد يونيو 02, 2013 8:35 pm

شكرا

مشاركة بواسطة زائر » الأحد يونيو 22, 2014 9:59 pm

طقم امامى اكورد موديل 1989 بالكبوت فوانيس قلاب

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين إبريل 27, 2015 12:18 pm

هل يوجد الصدام أمامي وقوانين خلفيه خلفيه وأمامه وفرش ابواب لهوندا أكواد 89

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين إبريل 27, 2015 2:41 pm

هل يوجد اكصدام امامي وفوانيس خلفيه وأمامه وفرش ابواب لهوندا أكواد اتوماتيك89

مشاركة بواسطة زائر » السبت مايو 02, 2015 3:08 am

يا جماعه محتاج طقم عداد ديجيتال بالكنترول بتاعه لو حد عنده يكلمنى 01142701470

مشاركة بواسطة زائر » الجمعة فبراير 26, 2016 9:52 am

طيب يا جماعه انا عندي اكورد 2005 الاقي ليها قطع غيار ولا لاء

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء مارس 15, 2016 3:29 pm

عندي قطع غيار اكورد 1982 اسبراتير مارش سريع دينامو مساعدين امامي بالسست والبطاحات

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين إبريل 04, 2016 7:29 am

السلام عليكم معلش يا جماعه انا بشتري سيارة هوندا اكورد موديل ايه رايكم فيها 1982

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء إبريل 06, 2016 3:43 pm

بس يا باشا انا لسه مشتريها من 20 يوم العربية بس الله ماشاء الله تحفه و نعمه بس مش تلبس زى ما انا لبست فى قصة البارومة لانى للاسف اخذت معاية ميكانيكى و قالى لى العريبة فىها مصاريف بس انا نزلت فى سعرها الى 15000 و عارف انى هصرف عليها بس اتفاجئت بالبارومة بتاعت الدوسات الى تحت كرسي السواق .... و انا حاليا بشدها و باذن الله هتكون زى الفل بس اتكلفت والى 2000 زيادة .... بس النصيحة خد معاك سمكرى و ميكانيكى و السمكرى قبل الميكانيكى و تكون عارف انهم صنيعية صح مش بتوع كعور و ادى الاعور .... و خلينا صرحه عربية عمرها 34 سنى ازاى مش هتلاقى فيها بارومة .... بس بالمعقول يعنى ابعد عن العربية لو فيها بارومة دوسات او حوض و شنطة انما لو فى الكرتيرات بتاعه العجل ماشي ... فى الابواب ماشي تتغير كلها و لو فى القوايم على خفيف و ينفع تتعمل عديها ..... بس توديها لسكرى بكل معنى الكلمة و اتفرج عليها بعد الشد .... و جرب العربية و اطلع بيها و ارفعها لو تطلب الامر انت هتدفع فلوس و الى بيبيع لو صادق و مش خايف ان حاة تبان مش هيعترض ..... و ربنا يبارك لك فيها مقدما و يحفظك من شرها .... قطع الغيار مش غالية نار يعنى بس هى غالية شوية يعنى انا ايب علبه الدركسيون بور استيراد ب 750 جنية و المساعدين الخلفيين بالسوست و البطاحات بي 450 استيراد و دينمو 70امبير بس المانى بتاع مر سيدس ب 380 جنية و لسه هسال النهاردة على الاربع ابواب كهرباء بس هما مش غاليين حوالى 1000 الى 1500 جنية .... عموما لو ربنا وفاق و اشترتها ابقي قولى و انا هدلك على بتوع قطع الغيار الى اتعاملت معاهم سواء جديد او استيراد ..... بس قلبها من فوق لى تحت و اتاكد ان التابلوه كله شغال و تمام و الاهم ر كعتين استخارة و ربنا هيدلك على الخير بالتوفيق

مشاركة بواسطة زائر » الخميس مايو 12, 2016 12:20 am

عايز اعرف أجيب عفشه الهوندا اكورد امامى وخلفى منين وبكام والتابلوه كمان وجزاك الله خيرا

مشاركة بواسطة زائر » الخميس أغسطس 04, 2016 5:13 am

انا عايز فتيس هوندا سيفيك si او موتور كامل ارجو الرد 01117257379

مشاركة بواسطة زائر » السبت أغسطس 20, 2016 10:37 am

السلام عليكم انا عايز ماكنه هوندا اكور 82 وعايز احسن حاجه موجوده اجبها منين رقمي 01277211813

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء أغسطس 23, 2016 9:59 am

سلام عليكم يا جماعة انا عاوز مريات هونا اكورد 83 لوحد عندو اويعرف حد بيبعهم او مرايات تعديل تركب عليها يقولى وعاوز فرش بيبان كهرباء

مشاركة بواسطة زائر » الخميس أغسطس 25, 2016 3:16 pm

بص ياباشا عاوز تجبها جديدة يبقى فى ثلاثة هتلقي حاجتها عندهم اولا : الشركة الاسلامية فى الكيت كات اول شارع السودان من ناحية ميدان الكيت كات و اسعرهم حلوه و ده رقمهم 0233443061 ثانيا : حسن بتاع الهوندا الى فى الظاهر فى عند شارع بورسعيد جنب مسجد الظاهر بيبارس و ده هتلقيه اغلاه فى الحاجة من 10 الى 25 جنية بس الرجل ده فاهم و عارف كل حاجة للعربيات الهوندا القديمة جداً يعنى هتاخد الحاجة من عنده و تركب على طول و ده رقمه 01114427524 ثالثاً : علاء حفنى و محمد حفنى و دول كويسسن فى قطع الغيار بس شماطين فى السعر و لو العربية قديمة يبقى كلم محمد حفنى لانه شغال فى القديم و علاء فى الجديدة و ده رقم محمد حفنى 01271056633 و مكانة فى السواح فى الشارع الى فى وش بيسكو مصر ده بالنسبة للجديد ام الاستيراد فلو انت فى بور سعيد او قريب منها يبقى خير و بركة ام فى القاهرة فموجودة فى عزبة شلبي عند كريم اسكندر 01005609619 و ده كويس و اسعارة عالية شوية بس كويس و فى محمود ابو الوفا 01229525290 و ده شغال برده و سعره اقل من كريم شوية بس عايز حد فاهم عشان مش يلبسك فى حاجة وحشه و فى ابو سيف برده فى عزبة شلبي 01280181050 و برده شغال عموما اي حد من بتوع الاستيراد دول لازم تاخد صنيعيي معاك كويس سنقى الحاجة الى بتشتريها عشان مش تلبس فى حاجة وحشه و فااااااااااااااااااصل معاهم على قد ما تقدر مثال انا من 5 شهور جبت 2 مساعد خلفى متقفلين بالسوست و البطحات من عند محمود ابو الوفا بي 400 و كان عاوز فيهم الاول 600 يعنى لازم تعصره و عموما ممكن تاخد لفه هناك هتلاقى ناس شغاله فى اليبانى القديم تانية بس مش معاية ارقام تلفونتهم مثلا احمد بستم و ربنا يوفقك يا كبير و نصيحة اخوية لو هتكلف العربية و عاوز تخليها معاك خليك فى الجديد احسن من الاستيراد ... الاستراد شغال و انا مركبه عندى بس مثلا المساعدين الجديدة كبس زيت و هواء انما الاستيراد بتبقى كبس زيت بس و دى بتفرق فى امتصاص الصدمة فى المساعد يعنى الزيت و الهواء هيخلوا العريبة اريح معاك فى المطباط و لو هتجيب استيراد اوعى تجيب الجلد بتاع المقصات و البيض استيراد لانهم هيكونوا ديبيين جبهم جداد احسن و يا سلام لو المقصات كمان و ربنا يوفقك و يكتبلك الخير لو اى خدمة او طلب عاوزة ممكن تكلمنى على الفيس Ahmed_wahed_88@yahoo.com

مشاركة بواسطة زائر » الخميس أغسطس 25, 2016 3:22 pm

بالنسبة للاخوة الى بتسال على الفتيس او الماكينة كاملة فنصيحة اخوية عليك و على بور سعيد انزل نزولة لوحدك كده اتفرج على الى فى بورسعيد و استنظف كام مكنة او كام فتيس كده و بعديها بيوم خد معاك ميكانيكى فاهو و انزلوا خليه يتفرج و يجرب و لو فى حاجة منهم تمام اشترى على بركة الله و اوعى تجيب ماكينات من هنا من القاهرة من عزبة شلبي ولا الوكالة لان 80% بيبقى دايب و مركون عندهم بقاله سنين و مش بعيد يكون متعمر .... انا لسه مش غيرت الماتور مفروض اغيره بس فى واحد كعرفة معاه عربية زى بتاعتى بالضبط اكورد 82 و هو الى قالى لى كده و عمل كده بالفعل فى عربيته و الله ولى التوفيق و ركعتين الاستخارة اولا و اخير و عموما الماكينة بالفتيس للاكورد 82 حاليا تعملها 4000 الى 4500 بالفتيس العاده و من 4500 الى 5500 بالفتيس الاوتوماتك و بتكون كاملة بكل حاجتها دينوما و مارش و كباس التكييف و طرمبت البور و الكريراتير و كل الدفيرة بتاع الكهرباء بتاعتها كمان ركبه عليها

مشاركة بواسطة زائر » الخميس أغسطس 25, 2016 3:30 pm

الاخ الى بيسال على المرايات و فرش الابواب اولا: المرايات عهتلقيهم فى عزبة شلبي و هتلاقى ارقام الناس انا حاتتها فوق ممكن تتصل و تكلمهم و اخرهم المريتين و تاكد من حالتهم قبل الشراء الجسم الخارجى و \\راع التحكم فى المراية و الغطاء الداخلى الي بيركب على الدراع من جوا الباب ثانياً : بالنسبة للفرش نصيحة من هتلاقى حالة كويسه للفرش بس انا عمل الفرش بتاعهم عند واحد سروجى فى حلوان و كلفنى و مفروض استلمهم منه كمان كم يوم لان الجلد بتاعهم بيكون كى مش لصق بكله فبياخد وقت مع الصناعى و جهد بيشيل القديم و يسنفر و يعمل معجون فيبر عشان لو فى شروخ او كسور فى الشاسية بتاع الفرش و بعهدها بيلصقة بالكى يدويا بس بيطلع تحفى زى الجديدة بالضبط لانى الصنايعى ده شوفت شغله فى عربية واحد معرفة و الميزة انك بتختار الالوان الى انت عاوزها للفرش و تقسيمه عموما اى سروجى بتاع تابلوهات يقدر يعملة بس اكد عليه كى مش لصق و لو انت قريب من حلوان و عاوز رقم الرجل السروجى الى بيعملهملى ممكن ابعتهولك ممكن تكلمنى على الفيس ahmed_wahed_88@yahoo.com

مشاركة بواسطة زائر » الخميس أغسطس 25, 2016 3:33 pm

يارب اكون افدتكم و ربنا يستر طارقنا كلنا و يحفظنا و احنا سايقين . السلام عليكم

مشاركة بواسطة زائر » الخميس أغسطس 25, 2016 6:11 pm

معلش يا باشا المرايات اخرهم 250 جنية و الفرش بتاع الابواب كلفنى 450 جنية معلش اصل الارقام مكنتش بتتكتب عشان ال NUM LOCK كان مقفول

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء سبتمبر 14, 2016 6:49 pm

انا معروض عليا هوندا اكورد ٨٩ على ٢٥٠٠٠ على كلام الراجل انها مش عاوزة اى مصاريف ايه رايكم وهل قطع غيارها متوفرة ولا لأ مع العلم ان دى اول مرة اركب عربية وانا من اسكندرية

أضف رد جديد