سيارات المعاقين ببورسعيد

يقدم الموقع قسم خاص لاستفسارات بخصوص السيارات ومميزات و عيوب السيارات وسيتم الرد عليهم من قبل ادارة الموقع او زوار اخرين وايضا يقدم النصائح بخصوص استفسارات اسعار السيارات

سيارات المعاقين ببورسعيد

مشاركة بواسطة زائر » الأحد أكتوبر 13, 2013 3:18 pm

الحمد لله حصلت على جواب الحصول ع عربية مجهزة طبيا ( دواس فاصل حركة هيدروماتيك ) من جمرك بورسعيد . الرجاء النصيحة بنوعيات السيارات المتاحة باسعارها مع العلم بانى امتلك ما يتراوح ما بيين 25 الف الى 30 الف جنية الرجاء الافادة ... جزاكم الله خير

Re: سيارات المعاقين ببورسعيد

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء أكتوبر 16, 2013 11:32 pm

30 الف ممكن تجيب هيونداى اكسيل.. مريحة و قطع غيار رخيصة.

مشاركة بواسطة زائر » الخميس أكتوبر 17, 2013 1:40 pm

ألف مبروك يا أستاذ أحمد ياليت حضرتك توضح لي ما هي الاجراءات بالضبط لأن زوجتي معاقة ( شلل أطفال في الرجل اليسري ) وأريد أن أحصل لها علي عربية كما فعلة حضرتك.....ولك جزيل الشكر

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء نوفمبر 27, 2013 7:53 am

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته بالنسبة لاجراءات لشراء سيارة مجهزة للمعاقين 1- الحضور بالبطاقة الشخصبة للمعوق و صورتها مع عدد 6 صور شخصية الى المجالس الطبية المتخصصصة و هية حاليا فى مدينة نصر امام المدبنة الجامعية للازهر التى بها مكان لسيارات المعافين و تفديم طلب هناك وع دفع رسوم القمسيون الطبى و هية عادى 300 جنيه و مستعجل 600 جنيه يعنى فى خلال اسبوع او اسبوعين يتم الكشف الطبى 2- بعد تحديد ميعاد القومسيون نذهب الى مكان الفومسيون و يتم الكشف فى 2 لجنة 1- عظام 2- نظر 3- بعد حوالى شهر يصدر جواب القومسيون بالموافقة او عدم الموافقة من نفس المكان الذى قدمت به الطلب و موجه الى جمارك بورسعيد 4- تذهب الى بورسعيد بعد شهر من صدور القرار حتى يصل القرار الى جمارك بورسعيد 5- اشترى السيارة المناسبة لك ملحوظة السيارات هناك اما كيا شوما دايو لانوس دايو نوبيرا ماتركس هيونداى النترا او دايو لاسيت ( تساوى شيفرولية اوبترا ) 6- اعطى المعرض القرار و سوف يتم بعض رسوم الخروج من الجمارك 7- استلم السارة وارجع لبلدك 8-بعد شهر او شهر ونصف اذهب للمرور الذى علية بطاقة المعوق تجد الاوراق وصلت 9-رخص السيارة وان شاء الله الف مبروك مع تحياتى دكتور شريف سيد محمد حبيب

مشاركة بواسطة زائر » السبت فبراير 01, 2014 8:04 pm

ممكن يا استاز احمد تكلمنى وانا افيدك لانى رايح غدا ان شاء الله اشترى سياره

مشاركة بواسطة زائر » الجمعة مارس 07, 2014 5:52 pm

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ممكن استفر عن سعر السيارات التى تاتى من الخارج استعمال خفيف لانسان عادى مش معوق ممكن يشتريها بكام ومنين وايه اجرائتها ...... وشكرا ولكم جزيل الشكر

مشاركة بواسطة زائر » السبت إبريل 05, 2014 12:14 am

السلام عليكم سعر السياره سوزوكى فان بكام شكرا

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين إبريل 14, 2014 7:11 pm

انا معى جواب لسيارة اتوماتيك وعايز اتواصل مع اى حد يفيدنى لانى اول مرة اشتريها وده رقمى 01283083953 وشكرا

مشاركة بواسطة زائر » السبت مايو 17, 2014 1:09 pm

انا اسمى أحمدابراهيم موافى انا اشتريت سيارة دايو لاسيتى2005 من شركة كرستال من شهرين وعايز انصح الجميع بلاش تشترو من الشركة دى لانهم غششين كمان اتصل بى واحد من الشركة بعدها بفترة واسمه محمد عبدالله وانا عرفته ان العربية الا اشترتها فيها شغل كتيروانا زعلان جدا قال لى هخالى الحاج عادل يكلمك ومحدش رد عليا والله ده الى حصل كمان دافعونى مصاريف كتير وانا بستلام العربية ولما ابن عمى راح يجاب عربية عرفت ان انا عربية اشترتها غالية فيها شغل كتير

مشاركة بواسطة زائر » السبت يونيو 07, 2014 5:50 pm

احسن شركة هناك شركة ابو المعاطى راجل طيب جدا وصريح ومضياف تروح هناك يعاملك احسن معاملة واسعارة ارخص بكتير من اى معرض اخر عندنا هنا فى الصعيد معظم السيارات المجهزة من معرض ابو المعاطى ربنا يجعل هذا فى ميزان حسناتة ويوفقة ان شاء الله

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين أغسطس 25, 2014 2:16 am

سؤال هل يمكني شراء السيارة من الخارج وانا مع الجواب ماهي الشروط والتفاصيل لوسمحتم لو حد يعرفي يدلني على التفاصيل

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين سبتمبر 15, 2014 1:57 pm

السلام عليكم كنت عايز اسأل عن قيادة سيارة المعاق بدلا منه

مشاركة بواسطة زائر » السبت سبتمبر 27, 2014 6:56 pm

معظم تجار بورسعيد نصابين . والسماسرة فى بورسعيد نصابين ومحتالين أعوز بالله منهم أنصح كل من لديه كمسيون شراء سيارة أما يشترى من الاسكندرية أو القاهرة أو شبين

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء أكتوبر 01, 2014 5:32 pm

اريد معرفه سعر السياره كيا ريو 2008 هاتش باك كامله اتوماتيك

مشاركة بواسطة زائر » الخميس أكتوبر 09, 2014 8:25 am

معايا 40000 ممكن اجيب ايه

مشاركة بواسطة زائر » الخميس أكتوبر 09, 2014 8:26 am

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء ديسمبر 02, 2014 9:25 am

أنا معايا زيهم وتقريباً هنخليهم معانا برضوا أو نشتري فورد مونديو 1998

مشاركة بواسطة زائر » الخميس ديسمبر 18, 2014 2:37 am

علي. فكره اللي مش عند خبره لازم يبحث عن حفيظ عليم ًً

مشاركة بواسطة زائر » الأحد مارس 08, 2015 5:26 pm

شركة ابو المعاطي ببور سعيد للسيارات المجهزه , اية الاسعار هناك ارجو الافادة أحمد مصطفي

مشاركة بواسطة زائر » الأحد مارس 08, 2015 5:52 pm

انا معايا دايو ﻻ سيتي ( شفرولية اوبترا )2005 90 الف فاضل سبع شهور وسفك الحظر ب 9600 اللي عايزه احنا تحت أمره 01014438575 انا مخلصها بالمعاق ب 60000 السعر قابل للتفاوض

مشاركة بواسطة زائر » الخميس مارس 12, 2015 4:07 pm

اريد سياره دايهاتسو جراند تريوس 7 راكب اتوماتيك ماسعرها 01115011099 shaames@yahoo.com هشام

مشاركة بواسطة زائر » الأحد مارس 15, 2015 9:03 pm

لوسمح الكل بيقول ابوالمعاطي سمعت كتير عنه انا معايه الجواب الثاني. وانشاء الله هروح عليه علي طول

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء مارس 17, 2015 11:26 pm

وائللاستيراد سيارات المعاقين 01007996005

أضف رد جديد