ماهى مميزات عربية نيسان صنى وعيوبها

يقدم الموقع قسم خاص لاستفسارات بخصوص السيارات ومميزات و عيوب السيارات وسيتم الرد عليهم من قبل ادارة الموقع او زوار اخرين وايضا يقدم النصائح بخصوص استفسارات اسعار السيارات

Re: ماهى مميزات عربية نيسان صنى وعيوبها

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء يوليو 21, 2015 12:44 am

بيض بيض اوعي حد يشتريها

مشاركة بواسطة زائر » السبت أغسطس 08, 2015 5:28 pm

نيسان صني ٢٠١٥ لا يوجد بها اي عيوب وتعتبر افضل السيارات علي الساحة

مشاركة بواسطة زائر » السبت أغسطس 08, 2015 6:25 pm

انا قدامى عربية نيسان صنى 2013 بس مش عارفة هى الشكل القديم ولا الجديد طب أنهى احسن الجديد و لا القديم

مشاركة بواسطة زائر » الأحد أغسطس 16, 2015 11:20 pm

مفيش امل فيها الشكل القديم بيتباع عنها الناس كلها متفقه انها زباله مشاكلها تكمن في تيل الفرامل وضعف الصاج بعد 120 مش امنه العفشه صوت بعد فتره التوكيل شكله سيء جدا مبيتعاملش مع المشاكل كويس

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين أغسطس 17, 2015 7:09 pm

النيسان صنى 2015حلوا ولا ايه بظبط

مشاركة بواسطة زائر » السبت أغسطس 29, 2015 1:05 pm

طب انا قدامي عربية صني 2004 اوتوماتيك دي بقي كويسه ولا بلاش

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء سبتمبر 08, 2015 1:31 pm

بالنسبة لنيسان صنى 2016 الشكل الجديد فى مشاكل فيها بعد اذنكم ممكن حد يرد عليا

مشاركة بواسطة زائر » الجمعة سبتمبر 11, 2015 10:24 am

عيوب نيسان 2008 ايه؟

مشاركة بواسطة زائر » الأحد أكتوبر 04, 2015 3:40 am

. انا عايز افهم اشتري دلوقتي النسيان 2015 السكل القديم ولا لاء انامحتار

مشاركة بواسطة زائر » الأحد أكتوبر 04, 2015 7:52 pm

حرم عليكم ان عندي سيارة نيسان الشكل القديم ٢٠١٠ عمله تكسى الحمد الله جميل جدا

مشاركة بواسطة زائر » الجمعة أكتوبر 09, 2015 9:38 am

السيارة وحشة جدا في الفرامل يا اخونا وده عيب تصنيع خدوا بالكم وكل 6000 كيلوا تحتاج تغير التيل وطنابير كمان اله يخرب بيتهم زي ما خربوا بيوتنا

مشاركة بواسطة زائر » الخميس ديسمبر 03, 2015 9:20 pm

نفس السؤال العيوب دية كلها فالشكل القديم ولا الجديد ؟

مشاركة بواسطة زائر » السبت ديسمبر 12, 2015 7:07 pm

انا بشتري نيسان صني 2004 توماتيك جربته السيارة جميلة جدا وتقليل ياباني

مشاركة بواسطة زائر » السبت ديسمبر 26, 2015 1:28 pm

عبد أو بوك بسرعة عوز اعرف عيوب لسان الشكل القديم 2016انا بجد ريح اشتري ممكن للأهمية

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين يناير 18, 2016 5:51 pm

ربنا يباركلكم جميعا ويجازيكم كل خير انا كنت رايحه اشتريها بكره بعد قراءه الكلام ده صرفت نظر تماما

مشاركة بواسطة زائر » الأحد يناير 24, 2016 3:02 pm

عربيه زباله وخصاره فيه الفلوس محسبنى الله ونعم الوكيل الى نزله السوق ودى لوشركه نظيفه كانت لمتها من السوق قبل مانشتريه

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين فبراير 08, 2016 12:49 pm

طيب 2016 خليجي

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين فبراير 15, 2016 5:43 pm

السيارة دى اصلن تقفيل هندى شركة هندية وخده توكيل من شركة نيسان ونتو عرفين الهند ملهاش في السيارات خالص

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين فبراير 15, 2016 5:50 pm

السيارة تبص فيها وهي مشية تحس أن فيه حاجة مش مظبوط :

مشاركة بواسطة زائر » الخميس فبراير 18, 2016 12:59 am

ممكن تفيدوني أنا كنت رايح اشتري نيسان الشكل الجديد اعمل ايه الرجو ان يرد علي حد عنده خبره في المجال ده

مشاركة بواسطة زائر » الخميس مارس 10, 2016 12:05 pm

معايا 2010 مفهاش اى عيب غير بتجيب مساعدين خلفى كل 45 الف كيلو

مشاركة بواسطة زائر » السبت مارس 12, 2016 10:43 am

اشتريت الشكل الجديد 2015الفئه الثالثه سياره ممتازه ولا توجد بها عيوب تذكر موتور شديد عفشه ممتازه صالون واسع تكييف جيد اجمالا جيده جدا

مشاركة بواسطة زائر » الخميس مارس 31, 2016 10:58 am

سيارة نسيان صنى 2016 الشكل القديم زفت بصراحة وكلها عيوب وانا مش مقتنع بيها كاعربية الفرامل الطارة تقيلة العفشة زفت الزفت

مشاركة بواسطة زائر » الأحد إبريل 03, 2016 4:57 pm

مع احترامي لكل اللي قال حاجه لازم ولابد لما ناخد معلومه من حد تبقي عارف انه بيفهم ومعاه العربيه يعني حد راكب العربيه اللي انت عاوز تجيبها حتي لو متعرفهوش اساله واسال غيره وغيره عشان تعرف اكتر معلومات ولو تعرفه اساله واهم حاجه شوف استخدامه عامل ازاي انا اشتريت الصني الشكل الجديد اخر 2013 ومن الطبيعي انك حتلاقي فرق طبعا بينها وبين العربيات الالماني او الامريكاني في اداء الفرامل في فرق طبعا بين ABS دا و ده لازم تبقي مدرك ده انا طولي 198 سم فا مش اي عربيه حعرف اقعد فيها مستريح وفي حد حيعرف يقعد ورا السواق ** العيوب الشائعه بسبب سوء الاستخدام ** * الفرامل الاماميه و الطنابير الطنابير بعد فتره بسيطه حتسخن فا لو دخلت في ميه او دخلت تغسل العربيه ابعد الميه البارده عن الطنابير الساخنه عشان حتسبب اعوجاج بسيط في الطنابير و حايساعد علي تاكل التيل اسرع حتي مع المشي ملحوظه التيل الامامي ردىء و سىء اشتري تيل بدون نحاس (تيل كربون) بكدا الفرامل حتبقي احسن التيل النحاس بيسخن فا الاداء بيقل ومن العقل انك تفرمل قبل الهدف بمسافه ش قبلها ب 5 متر عشان فيها ABS * الاتزان لازم تبقي مدرك ان المسافه بين العجل اقل من العادي فا من الطبيعي انك ما تدخلش ملفات وانت علي سرعه عاليه علي العربيه انا جربت بسرعه 210كم الساعه 5 الصبح علي الدائري طبيعي انا كنت خايف عشان الديناميكا الهوائية مقبوله لكنها غير مجهزه انها تجري بالسرعه دي بلي العجل الخلفي ودا مش ممكن يبوظ الا لو اللي بيسوق بيخش مسرع في شوارع مكسره او بيلبس مطبات وغير كده مستحيل تبوظ 1- الصالون 8/10 2- اداء الموتور 7/10 3- توفير بنزين 8/10 4- مساحه الشنطه 7/10 5- عرض السياره 9/10 مناسبه للطرق الداخليه المصريه 6- ارتفاع السياره 7/10 مناسبه للطرق المصريه 7- اداء مكيف الهواء 6/10 الجواء في مصر متقلبه والاغلب حر فا من الطبيعي حتي الاماني او الامريكاني حياخد وقت حتي يصل للتبريد المطلوب 8- الديناميكا الهوائية 5/10 9- اسعار قطع الغيار 8/10 لازم تحط في دماغك نقطه مهمه ان الشركه المصنعه مكسبها اكتر في قطع الغيار او العيوب اللي حتجيب فلوس للشركه مفيش شركه حتعمل عربيه من غير عيوب فا لما تشتري عربيه دوور علي عيوب العربيه اللي تقدر تتعامل معاها

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء إبريل 13, 2016 5:11 pm

السياره جميله جدا انا مستغرب من الكلام ده ومعايا موديل 2013 اتمني اي حد يتكلم عن تجربه حقيقيه انا شايف ان العيب الوحيد في العربيه هو توكيلها السئ مودرن

أضف رد جديد