ممكن حد يفيدني في عيوب ومميزات كيا شوما

يقدم الموقع قسم خاص لاستفسارات بخصوص السيارات ومميزات و عيوب السيارات وسيتم الرد عليهم من قبل ادارة الموقع او زوار اخرين وايضا يقدم النصائح بخصوص استفسارات اسعار السيارات

ممكن حد يفيدني في عيوب ومميزات كيا شوما

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين سبتمبر 02, 2013 11:26 am

ممكن حد يفيدني عن عيوب ومميزات كيا شوما 2000

Re: ممكن حد يفيدني في عيوب ومميزات كيا شوما

مشاركة بواسطة زائر » السبت سبتمبر 07, 2013 8:44 am

عيبها الاساسى قطع الغيار و اعادة البيع.. و النقطه دى مش بسيطة.. قطع الغيار هتتعبك جدا بالذات انها 2000 و مستهلكه.. مش منتشرة تقريبا فى مصر و نادرة جدا.. غير كده فهى عربية كويسة جدا واستهلاك بنزين كويس و ثبات كويس مكنة ممتازة لو هتجيب ابعد عن الاوتوماتيك عشان صيانته مقرفة جدا

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين سبتمبر 09, 2013 9:02 am

شاكر لاهتمامك بالرد

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء أكتوبر 21, 2014 4:45 am

انا عندي كيا شوما موديل 2000 المقود ثقيل مابعرف السبب حد يفيدنه الباور شغال

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء مايو 26, 2015 6:57 pm

ليها سببين يا إما الباور رياضي فبيكون تقيل للأمان يا إما عايز تغير إسكاترة باور أنا معايا كياشوما رياضيه فالباور تقيل بس هو كده فابريقه

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء مايو 26, 2015 7:10 pm

علي فكره الكياشوما من أجمل العربيات بس لوإهتميت بيها وقطع الغيار متوفره بس عند ناس معينه وكمان قطع الغيار رخيصه جداااااا وممكن تغير شكلرالعربيه بكل سهوله لو في حد عايز يعدل شكل عربيته يكلمني هسيب رقمي 01002626916 وهويله صور عربيات كيا شوما أنا معدلها في الشكل واللون وحتي الصالون متعدل تحفه ده غير الكماليات جنوط وفرش وزينون وصوت Gps ومانع سرقه وسينسور حساس وكاميرا خلفيه وكراسي رياضيه وإسبويلر رياضي

مشاركة بواسطة زائر » الأحد أغسطس 09, 2015 7:39 pm

انا لسه شاري كيا شوما موديل 1999 العربية بجد ماشاء الله مفهاش غلطة ولا مصاريف بس خدتها ب 50 الف المبلغ ده كويس ولا ايه

مشاركة بواسطة زائر » الأحد سبتمبر 13, 2015 12:11 pm

ياجماعة انا معايا شوما 2000 اوتوماتيك بس عندي عيب مش لاقيله حل ولا عند ميكانيكي ولا الكمبيوتر العربيه بتبقي ماشيه تمام واول لما تسخن السرعة ماتزيدش عن 20 وبتبقي مخنوقه وrbm مش بيعلا خالص وانا معنديش حساس الاير ماس اللي بيبقي في العمة عشان محدش يقولي العيب منه . ياريت حد يفيدني بعد اذنكو ودة رقمي 01124431929

مشاركة بواسطة زائر » الأحد سبتمبر 13, 2015 12:45 pm

انا معاية كيا شوما 97 عايز اعرف العربيه بتسخن طبيعي ولة في مشكلى عندى

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء سبتمبر 23, 2015 9:28 am

غير صينية الكلتش بتروح الخنقة اما الاخ الي بترتفع الحرارة شيك على الثيرموستات بيكون معلق

مشاركة بواسطة زائر » الجمعة ديسمبر 04, 2015 9:28 pm

انا عندي عربيه شوما 2000 اوتوماتيك قاطعه 187000 عايز اعرف سعر بيعها

مشاركة بواسطة زائر » الخميس فبراير 11, 2016 4:07 am

سلام عليكم قدامى عربيه كيا شوما 99عايز اعرف كويسه ولا لأ علشان انا جديد فى السواقه وسعرها لو حد حابب يفيدنا 01027575113

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين فبراير 15, 2016 2:07 am

يا جماعة شاكرين مجهوداتكم الرائعة بس انا عندى استفسار بالله عليكم تفيدونى انا ادامى عربية كيا شومة 99 بحاله جيدة صاحبها عايز 52000 فهل دا مناسب ولا كدا غالى وهل قطع الغيار فعلا متوفرة ولا صعب تلاقيها

مشاركة بواسطة زائر » الخميس مارس 03, 2016 2:21 am

50 تمام عليها

مشاركة بواسطة زائر » الأحد مايو 01, 2016 5:06 am

يا جماعة هى الكيا شوما بتاكل بنزين ومعدل استهلكها كام

مشاركة بواسطة زائر » الخميس يوليو 07, 2016 2:33 pm

معايا كيا شوما 99 ولسه مغير لها موتور وعاوزه ابيعها حد يشتري وده رقمي 01118700022 وهي مرور فيصل وفيها رخصة سنه باسمي

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين يوليو 25, 2016 12:25 pm

بصراحة الشوما عربية هايلة وممتازة انا عندي شوما موديل 2000 معايا من 2011 بس ظهرت شوية مشاكل بسيطة ياريت اللي يعرف يقولي حل المشاكل دي ايه ما يبخلش علشان المينيكية بيشتغلوني كتير وكل واحد بكلمة 1- سحب العربية قل شويه مع العلم الاول اقسم بالله طريق مصر اسماعيلية الصحراوي يشهد علي كلامي بجيب بيها 190 كم و195 كم 2- غطا وش التاكيهات بيجيب زيت مع العلم غيرت مرتيت الجوان بتاعه 3- التكييف كل ما اشحنه بعد شهر او شهرين يضعف 4- الزيت بيقل بلاقي زيت علي الارض تحت العربية 5- بشم ريحة عادم او زيت محروق جوا العربية وخصوصا لما الجو بيبقي حر 6- لما بدور الصبح بعد حوالي 20 ثانيه يطلع دخان ابيض كتير لمدة دقيقة وبعد كدا يختفي

مشاركة بواسطة زائر » الأحد يوليو 31, 2016 3:51 pm

أنا عايز كيا شو ما لو حد عندة يكلمني 01205662747

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين أغسطس 01, 2016 2:07 pm

عربيه هايله مافيش منها مشاكل انا معايا موديل 2000 اتوماتيك بصراحه ممتازه جدا بس عندى التابلوه بيقب من الحر ومخلى شكل العربيه وحش هل ليه علاج لانه عيب فى كل الشوما

مشاركة بواسطة زائر » السبت أغسطس 06, 2016 10:20 pm

لو سمحتو عايز اسال سوال معايا كيا شوما م 2000 مانيوال العربية اول ما بتسخن تعتل ومطبطلش ويقل السحب خالص ومتزيدش عن 20 ودايخ بقالي شهريين حرفييين روحت الضاهر روحت اعمل ايه الله يبركلكو حد يفدني غيرت طرمبة بنزين وغيرت فلتر بنزين وغيرت حساس كرنك وغيرت بوجيهات و رشاشات بنزين

مشاركة بواسطة زائر » السبت أغسطس 20, 2016 3:29 am

هتبيعها على كام

مشاركة بواسطة زائر » السبت أغسطس 20, 2016 4:17 am

موضوع السخونه دا ملوش حل ولا ايه يا جماعه انا خايف اشتريها بسبب كدا كل ما اشوف عربيه وتعجبنى الاقيه مغير ريداتير ايه الموضوع بالله عليكم افيدونى

مشاركة بواسطة زائر » الجمعة سبتمبر 23, 2016 11:05 am

ممكن اعرف سعر كيا شوما موديل 98 بعد ما الاسعر العربيت رفعت العربيه عاملها 150 الف كيلوا بس ده رقم تلفونى 01206288656

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء سبتمبر 28, 2016 12:54 pm

انا شايف ان الشوما سيارة كويسة بس قطع الغيار تسبب عائق حيث أنها مهمة جداً لاستمرار السيارة على الطريق .. ومن وجهة نظر أخرى لما الآن قطع الغيار قليلة فماذا بعد عام أو اثنين او ثلاثة والاتجاه الآن إلى تقليل الاستيراد لتوفير العملة الصعبة فأين سنجد قطع الغيار ... والذى نستعجب له جميعاً أن أصحاب السيارات المستعملة برفعوا سعرها والناس بتشترى ومش عامنلة حساب للمستقبل فى استيراد قطع الغيار من الخارج .. ودى وجهات نظر .. سامحونى أنا لا أريد أن أشق عليكم ولكن وجدت أن من حقكم من يبصركم .

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء نوفمبر 22, 2016 8:28 pm

انا عندي المروحة مش شغالة حديفيدني ويقولي العيب فين واعمل اية لانهاشغالة على طول لأني فاصل الفاشية بتاعتها لأني لما ركب الفيشة المروحة بتفصل وشكرا جزيلا

أضف رد جديد