بواسطة زائر » الاثنين ديسمبر 10, 2018 9:19 pm
ال 127 سياره ممتازه في تصميمها فبالرغم من صغر حجم المحرك 900سم مكعب الا ان قوه السحب و عزمها شديد و استهلاك البنزين معقول جدا. صالون السياره ممتاز ومش صغير زي السيات و تقريبا في وسع ال128.
من الناحيه الفنيه المحرك علي كاتينه جنزير حديد و ده أفضل من الكاتينه الكاوتشوك لانها لا تنقطع بينما الكاوتشوك لو انقطع يحدث تلف جسيم في سطح البساتم.
ظبط كهرباء ال127 مهم جدا من حيث فتحه الابلاتين و ظبط الإسبيراتير بمعني ن يتم إغلاق الابلاتينً عندما يكون البستم في اخر المشوار، ظبط توقيت الإشعال مهم جدا و يؤدي الي استهلاك اقل في البنزين و سحب جيد و هدوء في صوت المحرك و تبريد جيد.
الكاروسليه او العلب التي بنيت عليها السياره ممتازه و قلما يحدث بها تشوه
الخلاصه ال127 ممتازه و انا معايا واحده اشتريتها في 2003 حتي الان و هي فوق الممتازه
لو لديكم استفسارات راسلوني و انا تحت امركم
م/ عادل ناجي
ال 127 سياره ممتازه في تصميمها فبالرغم من صغر حجم المحرك 900سم مكعب الا ان قوه السحب و عزمها شديد و استهلاك البنزين معقول جدا. صالون السياره ممتاز ومش صغير زي السيات و تقريبا في وسع ال128.
من الناحيه الفنيه المحرك علي كاتينه جنزير حديد و ده أفضل من الكاتينه الكاوتشوك لانها لا تنقطع بينما الكاوتشوك لو انقطع يحدث تلف جسيم في سطح البساتم.
ظبط كهرباء ال127 مهم جدا من حيث فتحه الابلاتين و ظبط الإسبيراتير بمعني ن يتم إغلاق الابلاتينً عندما يكون البستم في اخر المشوار، ظبط توقيت الإشعال مهم جدا و يؤدي الي استهلاك اقل في البنزين و سحب جيد و هدوء في صوت المحرك و تبريد جيد.
الكاروسليه او العلب التي بنيت عليها السياره ممتازه و قلما يحدث بها تشوه
الخلاصه ال127 ممتازه و انا معايا واحده اشتريتها في 2003 حتي الان و هي فوق الممتازه
لو لديكم استفسارات راسلوني و انا تحت امركم
م/ عادل ناجي