بواسطة زائر » الاثنين يوليو 15, 2013 1:17 am
اولا اوضح تقديرى لشخصك الكريم ولكن الامر غير ممكن لعدم التفرغ تماما..
ممكن تاخد معاك ميكانيكى و يفحص العربية و انا هديك نصايح مهمة جدا قبل ما تشترى مستعمل..
1- فحص الشاسيه (هيكل السياره الداخلى) حتى لا يكون به صدأ (بارومه) او انعواج او خبطات او اى حوادث او مدهون او مرشوش
2- المحرك (الموتور) ان يكون ملوش صوت عالى ولا خبط و مبيعملش ادخنه فى علبه الكربون (الشكمان) سواء ابيض او اسود عشان ممكن تكون بسبب انتهاء عمر المحرك الافتراضى .
3- ضرورى الكشف على المساعدين و المقصات و علبه الدركسيون و علبة التروس (الفتيس) و ملحقاته واتاكد انها كويسه لان الحاجات دى بتبقى غاليه
واكد على الميكانيكى انه يشوف الحاجات دى.. و طبعا ليك حق تاخد العربية لفه مع صاحبها تشوف السحب و الفتيس.. وممكن تخلى الميكانيكى يسوقها وهو المفروض بيحس بالعافشة و المساعدين و كده..
وبالتوفيق ان شاء الله
اولا اوضح تقديرى لشخصك الكريم ولكن الامر غير ممكن لعدم التفرغ تماما..
ممكن تاخد معاك ميكانيكى و يفحص العربية و انا هديك نصايح مهمة جدا قبل ما تشترى مستعمل..
1- فحص الشاسيه (هيكل السياره الداخلى) حتى لا يكون به صدأ (بارومه) او انعواج او خبطات او اى حوادث او مدهون او مرشوش
2- المحرك (الموتور) ان يكون ملوش صوت عالى ولا خبط و مبيعملش ادخنه فى علبه الكربون (الشكمان) سواء ابيض او اسود عشان ممكن تكون بسبب انتهاء عمر المحرك الافتراضى .
3- ضرورى الكشف على المساعدين و المقصات و علبه الدركسيون و علبة التروس (الفتيس) و ملحقاته واتاكد انها كويسه لان الحاجات دى بتبقى غاليه
واكد على الميكانيكى انه يشوف الحاجات دى.. و طبعا ليك حق تاخد العربية لفه مع صاحبها تشوف السحب و الفتيس.. وممكن تخلى الميكانيكى يسوقها وهو المفروض بيحس بالعافشة و المساعدين و كده..
وبالتوفيق ان شاء الله